Съвети за по малко лаг в CSS
Този наръчник е за играчите на Counter Strike Source но също ще има ефект и на Counter Strike 1.6. Lag, ping choke и loss в CSS са свързани, и могат да бъдат настроени в повечето ситуаций. Стъпките по-надоло ще ви помогнат да намалите Вашия лаг в играта, и ще ви разберете какво точно са, и какво означават.Lag - Израз с който казваме че връзката на даден играч е бавна, лагав.
Ping - Това е мерна еденица която показва за колко време пакет от информация от Вашия компютър до сървара и обратно,която се измерва в милисекунди.
Latency - Е еднопосочната връзка от Вашия компютър до сървара(винаги е по-малко от пинг-а.
Rates - Общ термин, използван за настройки за скорост в Counter Strike Source.
Ping не е Latency Choke (Задавяне) - Choke лаг от сървъра. Choke просто означава,че твоя компютър изпраща информация за твоята позиция и какво правиш (стреляш,ходиш,колиш) на сървъра,но той не я получава. Counter Strike Source по подразбиране изпраща информация за твоите действия на сървъра 30 пъти в рамките на една секунда. Choke се причинява от 2 неща:
Твоя компютър изпраща прекалено много пакети от информация за за сървъра за една секунда.Ако изпратиш 100 команди на сървъра,а той може да приеме само 40, то ти ще получиш 60 choke.Така няма да можеш да играеш,нито един от изтрелите ти няма да се запише в сървъра и само 40% от нещата които се опитваш да направиш ще се получават. (за решението, виж по-надоло)
Сървърът не може да прочете цялата информация която му е изпратена .Може да се причини от забавяне в мрежата на сървъра, или от лаг на процесора на сървъра, потребителя не може да го контролира.
Loss - Loss не идва от Вашия компютър или от сървата. Това означава, че докато си изпратил пакет от комадни,които отиват към сървъра,следват определен път (нещо като 30 различни мрежи свързани и Вашия команди трябва да премине преди да стигне сървъра) и някаде по пътя пакета не преминава през следващата мрежа,тоест не следва пътя. Тези пакети са "изгубени" някаде в мрежата. Loss също може да бъде причинен от wireless връзка, в който случай може да промените Вашите wireless настройки за да го оправите. Loss - до голяма част не може да бъде контролиран от потребителя, също винаги може да бъде причината за да не можете да играете добре.
net_graph 3 в CSS
За да стартирате тази таблица,трябва да имате достъп до конзолата на играта. Натиснете бутон ~ и конзолата ще се покаже. напишете командата "net_graph 3" ( без да слагате кавички) и натиснете Enter (за да я премахнете по късно напишете net_graph 0). След като сте затворили конзолата може да видите цифри като тези :
Легенда :1.FPS- Колко кадара в секунда обработва Вашата видео карта
2.Ping- Времето което е отнело на пакетите които пращате от Вашия компютър до сървъра и обратно
3.Data - Колко TCP/IP пакети пращате (това не е нужно да го знаете)
4.Килобайта в секунда - колко реални данни изпращате и приемате (не е нужно)
5.Колко пъти в секунда Вашия компютър обновява позицията Ви към сървъра (out -- това на дъното)
6.Колко пъти в секунда, сървъра изпраща позицията Ви (in -- горното)
7.Loss - обяснено по-горе
8.Choke - обяснено по-горе
Стъпки за премахване на lag в CSSСледващите стъпки са за всички които могат да четат (дори и начинаещите в играта).
Тези стъпки ще решат вашите проблеми с лаг-а, до колкото проблема е във Вашите Counter Strike Source настройки. Иползвайте този наръчник за да поправите всички видове лаг.
Забележка: Вашият пинг може да остане незасегнат от тези настройки,но лаг-а ще изчезне.
Вие ще промените вашия rate, като налучквате и проверявате, за да постигнете най-добрия rate за Вашия компютър. Трябва да знаете как да разчитате net_graph 3, и трябва да ви е включена за да го правите.тряжва да влезете в сървър и да настроите компютарът си правилно.
Задайте желания rate, след което го настройте колко пъти в секунда искате да работи.
Пример:
cl_cmdrate 30cl_updaterate - Колко често компютарът ви иска от сървъра данните за позицията на играчите
(по подразбиране: 20)
cl_cmdrate - Колко пъти в секунда компютарът Ви изпраща вашата позиция на сървъра в секънда
(по подразбиране: 30)
rate - Максимално количество информация която можете да получите (измерва се в байтове)
cl_interp - Променя скоростта на приемането на позицията на играчите в сървъра
Част 1 - Cmdrate и Updaterate
Влезте в сървър и променете Вашия rate. cl_cmdrate 80 и cl_updaterate 60
Играйте няколко минути. Трябва да бъдете сигурни, че зона 5 в net_graph не е ограничена от сървъра. Ако продължава да е 33.3 или 66.6 през цялото време, това означава, че трябва да пробвате на друг сървър който позволява по-висок rates (100 означава максималко 100 обновявания и команди за една секунда!)
След като намерите сървър който не е ограничен, искате да бъдете сигурни че вашия rates са cmd 80, и update 60.Играйте в сървъра за няколко рунда и наблюдавайте Вашите CHOKE и LOSS.
Ако изпитвате choke,трябва да промените с по-малка стойност Вашите rates. Правилното съотношение между cl_updaterate трябва да бъде 3/4 от cmdrate (75% е добре)-- *Това означава, че CMDRATE е по-голям от UPDATERATE *. След като го намалите трябва да е приблизително същия.Ако choke е 30, намалете rates с около 30 (но бъдете сигурни,че пак е 75%). Това означава, че ако cl_updaterate 35 и cl_cmdrate 50 (това са 70%, достатъчно близо)
Пробвайте новите настройки и нагласяйте ако е нужно.Трябва да намалите rates докато получите средно по 2 choke на рунд,и по малко от 10 от началото, и края на рунда. (choke е повече в началото и в края на рунда, заради рестартиране позицията на играчите)
След като имате 0 choke и 0 loss (loss може да не се промени ако проблема е в мрежата на сървъра) вече имате приличен rates.
Част 2 - Настройките за rate в CSS
Настройките за rate са за да можете да получавате възможно по голямо количество информация от сървъра за секунда. Рядко компютъра ви получава повече от максималното, колкото повече са играчите,толкова повече информация ще получавате. На сървър за 32-ма играча, Вие ще получавате позицията на играчите,чат, стрелбата и всичко останало което се променя. Това очевидно е доста голямо количество от информация която получавате.
С една дума, ерес какво да зададете процент, не си много важно да се знае какъв интернет използвате.
Задайте вашите настройки:
56k или по-бавен 1800comcast
Бавен DSL/Cable 20000
Бърз DSL/Cable 25000
Част 3 - Interp настройки в CSS
В Counter Strike Source, след като Вашия lag ping choke и loss са настроени, може да подобрите дори повече вашата връска. interp настройки в CSS ни казва колко бързо Вашия компютър интерпретира позицията на играчите и целите изпратени от сървъра. Правилното обработване зависи от updaterate. Вашия cl_interp трябва да е 1/updaterate. Това означава че ако updaterate е 50, Вашиат interp трябва да бъде .02 - Напишете в конзолата "cl_interp .02" или каквато трябва да е вашата.Бъдете сигорни че го пишете .02 а не само .2
Също има и interp настройки да бъде автоматично, да се настройва само. Командата е cl_interp 0.
Извинявам се ако някаде съм допуснал някакви грешки.